Alzheimercafé over logopedie

Ook in de maand mei is er een online Alzheimer Café Ridderkerk. Dit keer gaat Lenie de Jong in gesprek met Andrea Koese-de Jonge over Logopedie en Dementie. De video is vanaf 20 mei te bekijken via www.karaatmantelzorg.nl.
Taal- en/of spraakstoornissen kunnen bij alle vormen van dementie voorkomen. De verschijnselen van dementie verschillen per persoon en per ziekte. Op een gegeven moment kunnen er ook problemen ontstaan met eten en drinken. Deze problemen kunnen verschillende oorzaken hebben. Voorlichting en begeleiding zijn dan zeer belangrijk. Er zijn echter tal van interventies die de logopedist kan verrichten om de kwaliteit van leven van dementerenden en hun mantelzorgers te verbeteren. Bent u nieuwsgierig geworden naar wat een logopedist voor u of uw dierbare kan betekenen? Bekijk dan de online video van het Alzheimer Café Ridderkerk. Ook de eerdere video's van het Alzheimer Café kunt u op de website van Karaat Mantelzorg terugzien. De meest zorgorganisaties in Ridderkerk en Alzheimer Nederland publiceren de video's ook op hun websites. Met vragen of reacties naar aanleiding van het interview kan men mailen naar: info@karaatmantelzorg.nl of contact opnemen met Mineke Boon via: 0180-763717.