Bibliotheek is weer open

Iedereen is vanaf donderdag 20 mei weer welkom in de vestigingen van de Bibliotheek AanZet. "We zijn blij dat er straks weer mensen tussen de boeken lopen. En dat we er weer volop kunnen zijn voor alle inwoners van Ridderkerk. Met onze collectie, maar ook met activiteiten en de mogelijkheid om elkaar weer te ontmoeten in de bieb” zegt Anja van de bibliotheek in Ridderkerk. Door de veiligheidsmaatregelen is het nog niet mogelijk om de reguliere openingstijden te hanteren. En omdat elke vestiging anders is, is maatwerk noodzakelijk. Daarom kan het voorkomen dat het beschikbaar maken van de faciliteiten, zoals computers en printers, in sommige bibliotheken iets langer duurt. Achter de schermen is iedereen druk bezig om overal activiteiten aan te bieden voor jong en oud. In enkele vestigingen zijn taalleerders bijvoorbeeld weer welkom. Maar ook online blíjft er van alles te doen en te leren. In de virtuele vestiging kunnen betalende leden van de bibliotheek kiezen uit ruim 34.000 e-books en 5000 luisterboeken. Daarnaast hebben álle leden toegang tot de Kennisbank en ruim 160 online cursussen. En ook het grootste deel van de activiteiten vindt nog steeds online plaats. Voor actuele informatie over de faciliteiten en aangepaste openingstijden: www.debibliotheekaanzet.nl.