Wandeling op buitenplaats

In het kader van de Dag van het Kasteel is een ‘Waterwandeling’ uitgezet bij Het Huys ten Donck in Ridderkerk. Op maandag 24 mei (Tweede Pinksterdag) kan men met deze ‘Donckse Waterwandeling’ genieten op de buitenplaats met uitleg over de waterhuishouding in het Donckse Bos. Deze ongeveer vier km lange wandeling verrast ook met onder meer muziek en dans.
Er kan in tijdslots aan worden deelgenomen tussen 11.00 en 14.00 uur. Het programma duurt ongeveer anderhalf uur. Deelname kost € 7,50. Kinderen t/m 12 jaar mogen gratis mee. Er kan ter plekke worden afgerekend. Reserveren kan per mail naar: wjdegeus@hetnet.nl onder vermelding van uw naam, aantal personen/kinderen en de door gewenste tijd. De bevestiging die retour komt zal het exacte tijdstip melden.

SER wil markt later dit jaar

De Ridderkerkse Pinkstermarkt zit er ook dit jaar niet in. De organiserende Stichting Evenementen Ridderkerk (SER) hoopt later dit jaar als alternatief nog wel een gezellige markt op te zetten. Een datum hiervoor kan pas worden vastgesteld als duidelijk is dat er weer een braderie gehouden kan worden. “Hopelijk begint alles weer een beetje normaal te worden en kan er weer wat” aldus de werkgroep.

Internationale samenkomst

Op zondag 23 mei is er een internationale samenkomst in de Boezemkerk in Bolnes. Deze middag met het thema "Het werk van de Heilige Geest” wordt geleid door Arja van Eijden. Er zijn vertalingen in het Engels, Arabisch en Farsi. Een beperkt aantal mensen kan in de kerk aan de Pretoriusstraat 2 aanwezig zijn. Aanmelden kan via: werkgroepvluchtelingen@outlook.com. Thuisblijvers kunnen de samenkomst vanaf 16.00 uur online volgen via: www.boezemkerk.nl.
Om de 14 dagen worden deze samenkomsten door verschillende samenwerkende kerken gehouden voor anderstaligen. Voor meer informatie: https://internationalservice
ridderkerk.nl