Zwemmen in wedstrijdbad

Vanaf 24 mei is het weer mogelijk om binnen banen te zwemmen in zwembad De Fakkel. Het baantjes trekken in het Orkabad (wedstrijdbad) is bijna alle dagen van de week mogelijk, maar er moet nog steeds vooraf worden gereserveerd.
Via de website van het Ridderkerkse bad kan men voor een uur zwemmen een reservering maken. Binnen banen zwemmen kan voorlopig alleen op de ochtenden van maandag t/m vrijdag. Voor het buiten banen zwemmen zijn er zeven dagen per week mogelijkheden in de ochtend en vroege middag.

Recreatief zwemmen
Met de nieuwe richtlijnen mag er ook weer buien recreatief gezwommen worden. Zodra de weersomstandigheden het toelaten zullen hiervoor e-tickets in de webshop van De Fakkel beschikbaar komen.
Recreatief zwemmen in het overdekte bad is momenteel nog niet toegestaan. Om dezelfde reden kan het zwembad de doelgroepen nog niet programmeren.
Voor meer informatie en het reserveren van een zwemuurtje: www.de-fakkel.nl.

OKK start met dansgroep

Gymnastiekvereniging OKK kan de lessen weer binnen geven. Omdat bewegen in gymzalen en sporthallen de afgelopen maanden niet toegestaan probeerde de Ridderkerkse vereniging de trainingen buiten door te laten gaan, maar de regen was de voorbije weken vaak spelbreker.
Daardoor viel ook de eerste proefles voor een nieuwe dansgroep van OKK in het water. De club hoopt na de zomervakantie te starten met een dansgroep voor kinderen van 7 t/m 9 jaar. Zij gaan onder leiding van Renske van der Laarse bewegen met jazz-, funk- en hiphopmuziek en oefenen voor TikTok choreo’s. De bedoeling is dat er met de dansjes ook meegedaan gaat worden aan de uitvoeringen van OKK.
De nieuwe dansgroep zal in september van start gaan. Proeflessen zijn gepland voor de zaterdagen 29 mei en 19 juni van 10.45 tot 11.45 uur. Voor meer informatie en aanmelding: info@okkridderkerk.nl.