Annemarie van Heijningen-Steenbergen schreef het actieboek
Annemarie van Heijningen-Steenbergen schreef het actieboek Foto:

‘Week van het christelijke boek' bij de Kandelaar

Boek- en Muziekhandel de Kandelaar doet van 26 mei t/m 5 juni mee aan de landelijke Week van het christelijke boek (WCB). In deze periode kunnen klanten bij deze boekhandel het gratis actieboekje cadeau krijgen dat speciaal verschijnt ter gelegenheid van dit boekenfeest.
Tijdens deze boekentiendaagse, die parallel loopt aan de Boekenweek, draait alles om het plezier van boeken en lezen. Centraal staat in deze periode het gratis actieboekje Gewijde chaos van Annemarie van Heijningen-Steenbergen, dat klanten in de boekwinkel cadeau krijgen bij besteding van € 15,- aan boeken.

Actieboekje Gewijde chaos
Annemarie van Heijningen-Steenbergen schreef dit jaar het speciale actieboekje, de novelle Gewijde chaos, over de ups en downs in een domineesgezin, waar twijfel en scepsis besmettelijk blijken.
We volgen in dit boekje de ups en downs van Bart en Monica Roerig, die proberen de rust te bewaren terwijl stress en spanning hun leven binnensijpelen. Via haar dagboekkrabbels neemt Monica je mee in de dynamiek van hun bestaan als hun oudste van het geloof valt en zijzelf de preken van haar man begint te horen met de oren van haar zoon. En tussen de bedrijven door is er het zenuwslopende gedoe rondom een eventuele verhuizing.
Een hilarisch, scherp en ongeveinsd verhaal, dat dichterbij komt dan je misschien wilt toegeven.

Annemarie van Heijningen-Steenbergen publiceerde eerder "Refomeisje", "Getrouwd zijn is de hemel niet" en "Dingetjes van Dertigers". Een greep uit vijf jaar van haar columns voor EO Visie werd gebundeld in "Ben je mooi gezegend mee".

Voor goede doelen
Aan de Sint Jorisstraat 10 is de Christelijke boekhandel De Kandelaar is al jarenlang een bekende winkel in het hartje van Ridderkerk.
Toch is bij veel minder mensen bekend dat dit een boekwinkel is die geheel door vrijwilligers wordt gerund. Ook is minder bekend dat de ‘winst’ die de Kandelaar maakt geheel ten goede komt aan goede doelen in Nederland of voor een andere plek op deze aarde.
Kijk voor meer informatie op de website tevens webshop www.de-kandelaar.nl.

Ook voor tweedehands
De openingstijden zijn: maandag 13.00 - 17.30, dinsdag, woensdag en donderdag 9.30 - 17.30 vrijdag 9.30 - 17.30, zaterdag 9.30 - 17.00.
Tijdens de openingstijden van de winkel is de tweedehands verkoop van, boeken, bijbels en cd's/dvd's boven de winkel geopend. Boekhandel de Kandelaar is te vinden aan de Sint Jorisstraat 10 in Ridderkerk, tel. 0180-424698.

Kijk ook op webshop: www.de-kandelaar.nl