LEZERS SCHRIJVEN

Losloopgebied
Het Oosterpark gaat veranderen, o.a. door het plaatsen van een geluidswal. Dit heeft gevolgen voor fietsers ,hondenuitlaters en ruiters.
De ruiterroute loopt langs de rijksweg naast het vrijloopgebied. Voor en ook na Corona een ideale plek want er kwamen haast alleen maar hondenliefhebbers en de sloot erlangs is de enige sloot waar ze niet als zwarte piet uitkomen. Paarden lopen daar ook! Niet op de route maar op het vrijlooppad. Als je het dier zelf gemist hebt duidelijk te merken aan de enorme vlaai. Als je de ruiter hierop aanspreekt “poept haar paard nooit in het park” en krijg je meer vlaai over je heen dan uit het paard komt. Als je toch toevallig een paard tegenkomt maken de meesten hun hond vast, want ze willen niet dat die een trap van dit paard krijgt.
Nu gaan routes veranderen voor het nieuwe geluidsscherm. Op sommige plaatsen is het te smal en moeten er honderden bomen gekapt en een deel van de geluidswal worden afgegraven om de route te verplaatsen. Het gevolg is, volgens de gemeente dan, als de honden de paarden zien ze achter die paarden aangaan. Dus moeten de honden voortaan aan de lijn. Zakt daar nou je broek niet vanaf.
Oplossing voor het geweten van de gemeente: maak op die plek een gazen afscheiding.
Hondenliefhebbers breng de gemeente aan het verstand dat dit losloopgebied moet blijven! Stuur een mail naar www.ridderkerk.nl/herinrichting-oosterpark . Wel netjes blijven.

Dick van Valkenburg
hondenuitlater

Met vinyl terug naar mei 1965

In de laatste week van de maand mei verzorgen de mannen van ‘The Story Of' weer een aflevering van ‘De Vinyljaren' voor Radio Ridderkerk. Op zondag 30 mei gaan Roel van den Oever, Frank Stoute, Kees de Klerk en Bob den Breeijen terug naar mei 1965. Nieuwberichten van die periode worden afgewisseld met muziek van die tijd. De uitzending van "De Vinyljaren" is van 17.00 tot 18.00 uur.