Waterproeverij in het Donckse Bos
Waterproeverij in het Donckse Bos Foto:

Natte Waterwandeling

Op maandag Tweede Pinksterdag was het Dag van het Kasteel. Op deze dag worden de kastelen en buitenplaatsen in de spotlights geplaatst. Zo ook Het Huys ten Donck in Ridderkerk. Daar was een waterwandelroute uitgezet met gebruik van de Spacetime Layers app waarop diverse punten informatie over Het Huys ten Donck te lezen was. Tijdens deze wandeling werden de bezoekers zichtbaar verrast door een balletoptreden en een waterproeverij. Op diverse plekken van de buitenplaats werden wetenswaardigheden verteld. Zo presenteerde Aart van Dragt (Natuurvereniging IJsselmonde) het technische verhaal van de waterhuishouding van het Huys ten Donck, Dirk Groeneveld (vrijwilliger dijkleger van het Waterschap) het buitendijks gebied en verzorgden Liselot Verheul en Hanny Plaisier een interessante waterproeverij. Ondanks de regen waren er weinig afmeldingen en is de relatie van het landelijke thema “Wat? Water!” met het Huys ten Donck op een mooie manier gepresenteerd. De organisatie dankt allen die mee hebben geholpen om deze dag tot een succes te maken.

Verbindingsweg afgesloten
Tot en met vrijdag 28 mei is de rijbaan van de Verbindingsweg richting Ridderkerk gesloten voor alle verkeer. Weggebruikers kunnen gebruikmaken van omleidingsroute via de Verenambachtseweg en Voorweg. De omleiding is met borden aangegeven.