Bazaar stopt met verkoop

Aan de jaarlijkse bazaar activiteiten van de Gereformeerde Opstandingskerk in Rijsoord komt een einde! De 'rommel' gaat nog één keer met een schuurverkoop de deur uit.
Vanaf 1985 tot 2019 zijn er vele bazaar evenementen geweest in en rond de kerk aan de Rijksstraatweg. Met heel veel vrijwilligers werd het elke keer weer een feest. Maar door de corona en de terugloop in goederen en vrijwilligers heeft de bazaarcommissie besloten er mee te gaan stoppen. De laatste activiteit wordt een schuurverkoop die op zaterdag 29 mei gehouden wordt van 10.00 tot 15.00 uur aan de Rijksstraatweg 175. Alles uit de opslag moet op deze dag weg: “Voor de prijs hoeft u het niet te laten, daar worden we het altijd over eens" belooft de commissie. De verkeersbelemmeringen op de Rijksstraatweg hebben geen invloed op de bereikbaarheid. Ook bij deze verkoop gelden de voorgeschreven coronamaatregels.

Kunstroute gaat niet door

De voor 28 en 29 mei geplande Kunstroute Ridderkerk gaat niet door. De organisatie verzond vorige week nog optimistisch het persbericht over de kunstactiviteiten in dat weekend. Er is uiteindelijk toch een streep door gezet. Het betekent dat alle activiteiten van de Kunstroute zijn afgelast. Vol enthousiasme was het bestuur van de Kunstroute afgelopen winter van start gegaan met de voorbereidingen van de Kunstroute 2021. Door intensief contact met de gemeente en gesterkt door het enthousiasme van die kant heeft het bestuur begin mei gegokt dat de Kunstroute eind mei door kon gaan. Helaas zijn er op dit moment geen positieve veranderingen gekomen in de huidige coronamaatregelen. Daardoor heeft men toch moeten besluiten tot annuleren. "We hebben gegokt en verloren, maar we zijn zeker niet verslagen. Inmiddels zijn er al weer plannen in de maak voor een volgende keer en wellicht is dat eerder dan u denkt!” aldus het bestuur.