Artikelen voor Voedselbank

Op zaterdag 5 juni zamelt de Protestantse gemeente Bolnes weer artikelen in voor de Voedselbank in Ridderkerk. Voor deze maandelijkse inzameling zijn dit keer in het bijzonder rijst, pasta, bloem, wraps en ontbijtkoeken welkom. Daarnaast mag men douchefris, shampoos e.d. brengen. De artikelen kunnen zaterdagmorgen tussen 11.00 en 12.00 uur ingeleverd worden bij de kerk aan de Pretoriusstraat 56.

Opruimen in Bolnes

Op zaterdag 5 juni wordt er weer zwerfvuil opgeruimd in Bolnes. Tussen 9.00 en 12.00 uur gaan vrijwilligers de wijk in om het afval van straat en uit de plantsoenen te plukken. Iedereen kan een handje helpen. Wie mee wil doen kan zich melden bij het ‘Bolwerk’ van de buurtpreventie aan de De la Reijstraat. Na afloop worden alle werkers beloond met een drankje en een hapje.

Coronadaling zet licht door

Het aantal coronabesmettingen onder Ridderkerkers blijft dalen, maar wel minder hard dan de voorgaande weken. De afgelopen zeven dagen waren er positieve tests voor 93 inwoners van Ridderkerk. De voorgaande week werd er bij 98 Ridderkerkers corona vastgesteld.
Het daggemiddelde is gedaald van 14 naar 13,2. Een maand geleden was dat nog 25,4.
De gestage daling betekent niet dat zich geen ernstige gevallen meer voordoen. Voor drie Ridderkerkers waren de gevolgen van het coronavirus zodanig dat ze afgelopen week in het ziekenhuis opgenomen moesten worden.