Ds. v.d. Wetering werd met zijn echtgenote in het zonnetje gezet
Ds. v.d. Wetering werd met zijn echtgenote in het zonnetje gezet Foto:

Excelsior Bolnes speelt weer

Nu de coronamaatregelen versoepeld zijn, kan muziekvereniging Exelsior Bolnes weer muziek maken. In de repetitieruimte aan de Noordstraat 56 in Bolnes wordt weer wekelijks op donderdagavond geoefend van 20.00 tot 22.00 uur. Ook de slagwerkgroep "lichtgeraakt” heeft de repetities hervat. Zij repeteren op dezelfde locatie, maar dan op de maandagavonden. Binnenkort hoopt de vereniging ook weer optredens te kunnen programmeren.

Veertig jaar predikant

Op 2 juni was het 25 jaar geleden dat dominee Gerard van de Wetering bevestigd werd als predikant. Sinds twee jaar is hij verbonden aan de Christus is Koning kerk in Slikkerveer.
Hoewel er door alle coronaregels niet veel mogelijkheden waren om dit jubileum te vieren werd daar door de kerk natuurlijk wel aandacht aan besteed. In de ochtenddienst van 6 juni werd met een kleine groep gemeenteleden een bijzondere dienst gehouden, waarbij de dominee en zijn vrouw in het zonnetje werden gezet. Vooral zijn tomeloze enthousiasme om in deze coronatijd alle contacten te onderhouden werden geroemd. Namens de dankbare gemeenteleden kreeg de predikant een aantal mooie cadeaus aangeboden.