GGD testbus in Ridderkerk

Met ingang van deze week staat er een tijdelijke corona testbus van de GGD Rotterdam in Ridderkerk. De bus is te vinden op het parkeerterrein van sporthal de Wissel (Kastanjelaan 38). De sporthal wordt momenteel ook door de GGD gebruikt als vaccinatielocatie.
Het testen op de tijdelijke locatie is mogelijk op maandag tot en met vrijdag van 8.30 uur tot en met 16.00 uur. De bus blijft tot en met vrijdag 25 juni. Er wordt getest met een PCR-test.
Wie klachten heeft die passen bij het coronavirus kan langskomen voor een gratis test. Men kan hier gewoon bij de bus aankloppen. Maak je liever een afspraak? Dat kan ook! Bel 0800 - 1202 of maak een afspraak via: www.coronatest.nl.

Gehalveerd
Het coronavirus lijkt ook in Ridderkerk op z’n retour. Afgelopen week werden er 49 besmettingen geconstateerd bij inwoners van Ridderkerk. Dat is bijna de helft minder dan het aantal positieve tests voor Ridderkerkers in de voorgaande week. In de voorgaande zeven dagen waren er 93 positieve gevallen en was het daggemiddelde 13,2. De afgelopen week is dit gedaald naar gemiddeld 7 per dag. Onder Ridderkerkers met corona waren wel enkele ernstige gevallen. Drie Ridderkerkse patiënten moesten afgelopen week in het ziekenhuis opgenomen worden.

EK tasjes voor jeugd in Oost

Vrijdag begint het EK voetbal en in wijkgebouw Trefpunt Oost is daar op ingehaakt met een leuke actie voor de jeugd van Ridderkerk-Oost. De kinderen uit de wijk kunnen in het trefcentrum een EK tasje afhalen vol met leuke en lekkere dingen. Klaar ligt ook een EK kleurplaat mee! Deze kunnen mooi gekleurd weer ingeleverd worden bij het wijkgebouw. Uit de inzendingen worden vier winnaars gekozen die vervolgens een superprijs mogen ophalen.