CDA en ChristenUnie dringen aan op hogere bedragen TONK-regeling

Door de Coronacrisis hebben veel mensen al maanden zorg om werk en inkomen. De overheid heeft op verschillende manieren steun verleend en hulp toegezegd. Eén van die regelingen is de TONK: tijdelijke ondersteuning noodzakelijk kosten.
De TONK is bedoeld voor mensen die als gevolg van corona, problemen hebben met het betalen van de woonlasten. Het landelijke beeld is dat van die regeling weinig gebruikt werd gemaakt. Victor Mijnders (CDA) en Erna de Wolff (ChristenUnie) vroegen zich af of dat ook in Ridderkerk zo is en stelden vragen. Uit de reactie van het college van burgemeester en wethouders op die vragen blijkt inderdaad dat ook Ridderkerkers minder aanspraak doen op de TONK-regeling dan verwacht. Op moment van schrijven waren er 112 aanvragen binnengekomen. Dit is een lager aantal dan verwacht.
Het CDA en de ChristenUnie vroegen zich af of het zou helpen om de vastgestelde bedragen van €750,00 en €1500,00 te verhogen. Het college geeft aan dat zij het besluit hebben genomen om de bedragen te verdubbelen. Dit bedrag zal in één keer worden uitgekeerd. Dit geldt uiteraard ook voor de Ridderkerkers die reeds een tegemoetkoming hebben ontvangen. Zij ontvangen de verhoging als nabetaling. De Wolff en Mijnders: ‘we zijn blij met deze wijziging en hopen dat Ridderkerkers die het nodig hebben echt een beroep gaan doen op deze regeling’.

Gastvrouwen voor wijkcentrum

Stichting Wijkactiviteiten Slikkerveer is op zoek naar enthousiaste vrijwilligers die het leuk vinden als gastdame te fungeren in ons Wijkcentrum. De taken zijn uitserveren van drankjes, de daarbij behorende afwas en bezoekers informeren. Binnen nu en korte tijd heeft het wijkcentrum ook een buitenterras. Stichting Wijkactiviteiten Slikkerveer is een vrijwilligersorganisatie die zich bezighoudt met het organiseren en creëren van diverse activiteiten en cursussen voor jong en oud op basis van "low-budget”. De stichting beheert volledig het wijkcentrum in Slikkerveer, zowel overdag als 's avonds. Het certificaat dat nodig is om als vrijwilliger dranken te schenken, kan binnen de organisatie worden verkregen. Wie op deze manier iets wil betekenen voor de wijk kan contact opnemen via info@sws-slikkerveer.nl of 06-4098 8261.