Blokker naar Ridderhof

Er komt een vestiging van Blokker in winkelcentrum Ridderhof. De nieuwe winkel in Ridderkerk komt tegenover de Jumbo-supermarkt, waar nu nog een tijdelijke vestiging van Duifhuizen is. De nieuwe winkel van Duifhuizen zal in de loop van dit jaar verhuizen naar een ander deel van het winkelcentrum. De verwachting is dat Blokker tegen het einde van het jaar de nieuwe zaak kan openen.

Present zoekt tuinbuddy's

Present Ridderkerk is op zoek naar tuinbuddy’s. Een tuinbuddy kan kwetsbare bewoners van Ridderkerk helpen met de tuin. Hiervoor gezocht worden sociaal ingestelde mensen met groene vingers. Het gaat om helpen in de tuin van iemand die het zelf niet lukt om de tuin bij te houden, maar bijvoorbeeld wel lichte klusjes kan doen.
Het is de bedoeling dat men samen aan de slag gaat in de tuin en dat de buddy hierin het voortouw neemt. Uiteraard in overleg met de bewoner. Het betreft een vrijwilligersrol voor twee tot zes uur per maand.
Wie het leuk lijkt om te helpen kan voor meer informatie contact via 06-13 33 89 50 of info@presentridderkerk.nl. Present biedt ook andere vrijwilligersmogelijkheden.

Boekje cadeau van Yes!

Binnenkort ontvangen alle kinderen van 2 jaar en ouder die opvang hebben bij Yes! Kinderopvang, een Yes!-Avonturen Doeboekje. In de boekjes staan leuke en leerzame spelletjes die aansluiten bij spelenderwijs leren waar Yes! Kinderopvang voor staat. De kinderen ontvangen de boekjes als cadeautje vanwege de bijzondere coronaperiode waarin de opvang op last van de overheid helaas twee keer voor een aanzienlijke tijd de deuren moest sluiten.