Coronacijfers blijven dalen

Het aantal nieuwe coronabesmettingen onder Ridderkerkers is afgelopen week verder gedaald. De voorbij zeven dagen waren er 18 positieve coronatests bij inwoners van Ridderkerk. Dat is een derde minder dan de voorgaande week.
Zulke lage coronacijfers noteerde Ridderkerk voor het laatst in de laatste week van augustus en de eerste week van september 2020. Zestien van de besmettingen van de voorbije week werden vastgesteld op 16, 17 en 18 juni. De laatste vier dagen waren er slechts twee positieve gevallen voor Ridderkerk. Sinds 12 juni zijn er geen Ridderkerkers meer met corona naar het ziekenhuis gebracht.

Projectteam GRNR naar andere plek

Het projectteam van de Gemeenschappelijke Regeling Nieuw Reijerwaard (GRNR) werkt per 1 juli op de nieuwe locatie aan de Voorweg 25c in Ridderkerk. De verhuizing is noodzakelijk omdat de huidige keet op een kavel staat dat is verkocht aan een nieuwkomer op Nieuw Reijerwaard. De nieuwe keet blijft gevestigd aan de Voorweg tot in ieder geval medio 2030. De grond die dan vrijkomt wordt ingericht als groene zone. De nieuwe werkplek biedt meer mogelijkheden om mensen te ontvangen.