Partij 18PLUS wil terug naar eigen ambtenaren

Tijdens de raadsvergadering van 6 juli zal Partij 18PLUS een motie indienen die het college verzoekt om scenario's uit te laten werken waarin Ridderkerk weer de beschikking krijgt over eigen ambtenaren.
Sinds 1 januari 2014 is de ambtelijke organisatie van de gemeente Ridderkerk gefuseerd met de ambtelijke organisaties van Albrandswaard en Barendrecht in de BAR Organisatie. Doel ten tijde van deze fusie was om te komen tot een robuustere organisatie met voldoende slagkracht om zelfstandig te blijven als gemeenten. "Rond die tijd bestond de angst dat het kabinet-Rutte II door zou zetten met herindelen van gemeenten tot gemeenten met minimaal 100.000 inwoners. Gelukkig is dat beleid door de grote weerstand bij gemeenten snel losgelaten” stelt Fleur Stip, raadslid namens Partij 18PLUS. Sinds haar oprichting in 2013 heeft Partij 18PLUS het standpunt dat Ridderkerk een zelfstandige gemeente moet blijven als voornaamste speerpunt uitgedragen. Ook zou de gemeente Ridderkerk met ruim 46.000 inwoners volgens Partij 18PLUS prima kunnen volstaan met een ambtelijke organisatie die alleen voor Ridderkerk werkt. (vervolg op pagina 3: 'Naar andere organisatie')