RidderSportShow door in augustus

De RidderSportShow (RSS) van Radio Ridderkerk start op zaterdag 14 augustus het nieuwe seizoen met een live uitzending vanaf Sportpark Rijsoord tijdens de finaledag van het Ridderkerk Toernooi. Vanaf de officiële start van het nieuwe seizoen in september zal de RSS weer elk weekend te horen zijn van 14.00 uur tot 17.00 uur.
De RidderSportShow is al sinds jaar en dag een vertrouwd programma op Radio Ridderkerk. Elk weekend wordt de luisteraar op de hoogte gehouden van de verrichtingen van alle lokale verenigingen. Van voetbal tot aan honkbal en alles daartussen, het is elk weekend te horen in de RSS. De afgelopen maanden was er door de corona maatregelen geen RSS, want alle competities lagen stil. Toch hoefde de luisteraar niet zonder de RSS, want elke zaterdag had het programma een bijdrage in het actualiteitenprogramma Prettig Weekend, waarbij een Ridderkerkse vereniging uitgelicht werd in deze bijzondere tijd.

Nieuwe hoofdredacteur
Zodra de RSS weer van start is dat met een nieuwe hoofdredacteur. Na jaren trouwe dienst doet interim-eindredacteur Hans Muntz een stap terug en wordt vervangen door Celwin Frenzen. Hans heeft de afgelopen jaren met veel plezier invulling gegeven aan het eindredacteurschap, maar kan niet wachten om weer ‘gewoon’ presentator te zijn. “De RSS is een begrip in Ridderkerk en ik vond het enorm leuk daar mijn eigen invulling aan te geven. Maar ik vind het ook erg fijn nu weer als presentator aan te mogen schuiven en het over te gaan aan Celwin” aldus Muntz.
Celwin is in januari 2020 bij RTV-Ridderkerk binnengekomen en heeft het ervaren als een wam bad: “Wekelijks werk ik met veel plezier mee aan de RidderSportShow en toen Hans vorig jaar aangaf dat het tijd was voor fris bloed, hoefde ik niet lang na te denken. Ik heb er enorm veel zin in om te gaan beginnen als eindredacteur en hoop dat we weer een prachtig, en volledig, seizoen tegemoet gaan.”

Mensen nodig
De RidderSportShow is altijd op zoek naar nieuwe collega's. Men kan aan de programma's bijdragen met de presentatie, techniek en/of live verslaggeving. Dat laatste kan ook met mensen vanuit de eigen club: "De RidderSportShow is nergens zonder de vrijwilligers die elke week weer langs de lijn en in de studio werkzaam zijn voor de luisteraar” onderstreept Celwin.
Voor meer informatie of een kennismaking kan men contact opnemen met Celwin Frenzen via: riddersportshow@rtv
ridderkerk.nl.