'Naar andere organisatie'

(vervolg van voorpagina) Aan de inzet van de ongeveer 1.000 ambtenaren die werkzaam zijn bij de BAR-Organisatie twijfelt Partij 18PLUS niet. "Iedere dag doen zij hun uiterste best om de inwoners en ondernemers van de drie gemeenten te bedienen. Het probleem zit hem in het organisatiemodel. Namelijk dat dezelfde ambtenaar voor drie gemeenten die op bijna alle vlakken totaal verschillend zijn, beleid moet schrijven of uit moet voeren” stelt Fleur Stip: "We krijgen van de ambtenaren die wij spreken regelmatig te horen dat ze het liefst voor één van de drie gemeenten zouden willen werken om zo effectiever te kunnen zijn”.
Partij 18PLUS wil dat er een scenario wordt uitgewerkt waarin beleidsinhoudelijke taken worden uitgevoerd door ambtenaren die nog maar voor één gemeente werk verrichten en waarin ondersteunende diensten zoals ICT en personeelszaken wel voor de drie gemeenten uitgevoerd worden. Het voorstel met dit scenario moet kort na de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart 2022 tot besluitvorming leiden. In Barendrecht dient Echt voor Barendrecht (EVB) op 6 juli een soortgelijke motie in.

Vlogs van EvR

Leden van Echt voor Ridderkerk verslaan met ingang van deze maand de raadsvergaderingen en andere bijeenkomsten/evenementen zoveel mogelijk via een Vlog op Youtube.
Het kanaal van EvR is te vinden op de website van de partij (www.echtvoorridderkerk.nu), maar ook door de naam Echt voor Ridderkerk in te tikken op de zoekbalk van YouTube komt men bij de filmpjes.