Frits Sissing en experts op Donckse Fair

Frits Sissing (bekend van “Tussen Kunst en Kitsch”) zal met zijn experts aanwezig zijn op de Donckse Fair, die gehouden wordt op zaterdag 28 augustus.
Er worden deze dag geen tv-opnames gemaakt van de beoordelingen van antiek en curiosa, maar verder wordt het precies zo ingericht met de experts en tafelgesprekken met Frits Sissing. Wie iets bijzonders of waardevols bezit mag dit meenemen naar de Donckse Fair. Aanmelden hiervoor is wel nodig, want er zal een voorselectie plaatsvinden. Meer hierover is volgende week in De Combinatie te lezen en op de website van de Donckse Fair: www.huystendonck.nl/doncksefair.

Coronacijfers weer omhoog

Na twee maanden van sterke daling had Ridderkerk afgelopen week meer coronabesmettingen dan de voorgaande zeven dagen. Er waren deze week 34 positieve coronatests voor inwoners van Ridderkerk.
Dat is bijna het dubbele in vergelijking met de voorgaande week toen met 18 besmettingen de laagste weekscore van dit jaar werd genoteerd. De dagcijfers van Ridderkerk waren de laatste week grillig. De eerste drie dagen van de week werden er 24 besmettingen vastgesteld. De vier dagen erna waren er tien besmettingen, waarbij twee dagen met nul positieve gevallen. Het lijkt in lijn met de monsters van het Ridderkerkse rioolwater. Met de aangetroffen virusdeeltjes was er halverwege juni weer een opleving, maar nu lijkt er weer een daling ingezet.
Ziekenhuisopnames van Ridderkerkers met corona hebben zich sinds 5 juni niet meer voorgedaan.