In de Peuterbijbel zijn twintig Bijbelverhalen opgenomen
In de Peuterbijbel zijn twintig Bijbelverhalen opgenomen Foto: Jos Wesdijk

Gratis Peuterbijbel van De Wonderwolk

De Christelijke boek- en muziekhandel De Kandelaar in Ridderkerk doet mee aan de (landelijke) weggeefactie van “De Wonderwolk”. Een jaar lang worden gratis peuterbijbels cadeau gedaan aan baby’s met een geboortedatum tussen 1 april 2021 en 30 juni 2022.
De Wonderwolk is opgericht door Aisha Meel vanuit een passie om Gods liefde te delen met kinderen. Al haar werk voor de Wonderwolk doet zij vrijwillig, zonder winstoogmerk. “De winst die we uit onze producten en workshops halen wil ik graag teruggeven aan het Koninkrijk van God. In mijn hart is een verlangen gegroeid om zoveel mo gelijk kinderen onze nieuwe Peuterbijbel te geven.”
Dit verlangen gaat zij vorm geven door middel van een weggeefactie in samenwerking met de Branchevereniging voor Christelijke Boekhandels (Lees&Luister).

Wonderwolk Peuterbijbel

De Wonderwolk Peuterbijbel is een unieke, luxe Peuterbijbel. Deze uitgave heeft een harde kaft met gouden glitterletters en is 24x24cm groot. Het is daarmee dus niet zomaar een klein cadeau. De Peuterbijbel telt 176 pagina’s en 20 Bijbelverhalen: tien uit het Oude Testament en tien uit het Nieuwe Testament. De teksten zijn geschreven door Aisha Meel en Adriëlle Schouten. De extra grote illustraties maken het een feest om voor te lezen.

Deze weggeefactie loopt van 1 juli 2021 tot 30 juni 2022. In die periode kunnen ouders, wanneer ze binnen drie maanden na de geboorte het geboortekaartje of -bewijs van je baby laten zien, de Peuterbijbel ophalen bij de Kandelaar in Ridderkerk. Voor de administratie zal er een kopie gemaakt worden van het geboortekaartje of -bewijs.
De Kandelaar is in het centrum van Ridderkerk gevestigd aan de Sint Jorisstraat 10. Voor meer informatie: www.de-kandelaar.nl.

Informatieavond over herinrichtingsplannen voor het Dillenburgplein

In Slikkerveer is op woensdag 14 juli een informatieavond over het herinrichtingsplan voor het Dillenburgplein. De afgelopen jaren zijn er verschillende ontwerpen voor het winkelplein gemaakt en besproken en staat de gemeente nu voor een belangrijk keuzemoment. “Bij het ontwerp is rekening gehouden met de winkels, de bewoners, de school, het wijkcentrum, evenementen, groen, de verkeersveiligheid, ruimte voor de fiets en voetgangers en overzichtelijk parkeren” stellen de plannenmakers.

Bewoners kunnen op 14 juli tussen 19.00 en 21.00 uur over de plannen in gesprek in het wijkcentrum aan de Reijerweg 62. Aanmelden voor deze avond kan via: ondernemen@ridderkerk.nl. Wie er niet bij kan zijn kan via dit mailadres ook reageren op de plannen.