INGEZONDEN

Word jij een van onze nieuwe coaches?

Coach4you Ridderkerk zoekt dringend nieuwe coaches. Weet je zelf nog hoe het was om naar de middelbare te gaan? Een nieuwe school, een nieuwe klas, nieuwe vakken plus een berg huiswerk en ieder uur een andere leraar? Voor veel kinderen is de overstap naar de middelbare school spannend en leuk tegelijk. Maar niet voor iedereen. Want, wat als je wat meer nodig hebt om je weg te vinden op de nieuwe school of als ze er thuis, om welke reden dan ook, niet (voldoende) voor je kunnen zijn?

Coaches van Coach4you helpen deze kinderen om de overstap naar het VO met vertrouwen te maken! Dat doen zij thuis, in de eigen omgeving van het kind, in wekelijkse coaching gesprekken van ongeveer 1 uur. De werkzaamheden variëren sterk, en is afhankelijk van de hulpvraag van het kind en de ouders. Voorbeelden zijn het helpen bij het plannen van het huiswerk, zoeken naar een goede manier van leren, de motivatie en het plezier van naar school gaan versterken, onzekerheden verminderen en zelfvertrouwen versterken en natuurlijk ook de ouders ondersteunen in hun begeleiding.
De leerlingen worden aangemeld door de leerkracht van groep 8 van de basisschool. Er hebben zich al 15 nieuwe leerlingen aangemeld voor het komende schooljaar!

Bij Coach4you krijgen alle coaches een uitgebreide training en goede begeleiding tijdens het coaching traject. In Ridderkerk komen we iedere 6 weken bij elkaar om zaken, waar je tegenaan loopt tijdens de coaching, te bespreken, intervisie dus.

Coach4you bestaat al 14 jaar in Ridderkerk en er zijn in die jaren al meer dan 85 kinderen geholpen. Het doel is de kans te vergroten dat kinderen uiteindelijk hun diploma halen. Dat proberen we te bereiken door hen de eerste 18 maanden van hun voortgezet onderwijs carrière extra te ondersteunen.

Is dit mooie vrijwilligerswerk als coach iets voor jou of voor iemand die je kent? Dan komen wij graag in contact met jou!

Neem contact op:
Lisette van der Spoel (06-16034405)
Thomas van Sebille (06- 51273042)
c4y.ridderkerk@gmail.com