Foto:

Met kunst en kitsch naar Sissing op Donckse Fair

Dankzij gemeente Ridderkerk komen Frits Sissing & Experts, bekend van het programma "Tussen Kunst en Kitsch", een gelijkwaardig programma (zonder TV-opnames) presenteren bij de Donckse Fair op zaterdag 28 augustus.

De experts die meekomen zijn Willem de Winter (expert in 18e en 19e eeuwse schilderingen) en Joseph Estié (expert in Delfts aardewerk, Europees porselein, aardewerk en zilver). Afhankelijk van het aantal aanmeldingen komt er misschien Martijn Akkerman (sieraden) als derde expert naar Ridderkerk. Daarom worden zoveel mogelijk bezoekers opgeroepen om zich op te geven met een bijzonder erfstuk of kunstobject, schilderij, porselein of zilver, om hun objecten te laten onderzoeken door deze uitzonderlijke experts! Na uw aanmelding via de mail wordt op locatie door de experts de afweging gemaakt of uw voorwerp of verhaal interessant genoeg is voor een tafelgesprek op het ‘centrale podium' met de heer Sissing.

Om één en ander in goede banen te leiden moet men zich vooraf aanmelden via: wjdegeus@hetnet.nl met de volgende gegevens: naam + bestelnummer van entreebewijs voor Donckse Fair (te bestellen via www.huystendonck.nl/doncksefair), foto van het voorwerp, korte omschrijving, eventueel jaartal, met een kort verhaaltje hierover. Men ontvangt dan een berichtje terug met acceptatie van het voorwerp en het tijdstip van bezoek aan experts. Bij een groot aantal aanmeldingen zal er een voorselectie plaatsvinden. Per persoon mag er één voorwerp meegenomen worden.

Tijdens de tafelsessies met Frits Sissing is het mogelijk een picknickplaats te reserveren inclusief een borrelplank voor 2 personen à € 12,50 per borrelplank. Elke plank voor twee personen is goed voor een hammetje, chorizo, twee soorten kaasjes, buikspek plakjes van de bbq, olijfjes en amandelen.
(meer over de Donckse Fair 2021 op pagina 11)