Coronabesmettingen stijgen weer sterk

RIDDERKERK - Ook in Ridderkerk is het aantal coronabesmettingen afgelopen week sterk gestegen. Er waren de afgelopen zeven dagen 87 positieve coronatests voor inwoners van Ridderkerk. Na weken van sterke daling is dat het hoogste weekcijfer sinds eind mei van dit jaar.

Er zijn deze maand nog geen Ridderkerkers, die met corona in het ziekenhuis opgenomen moesten worden. De laatste keer dat een Ridderkerker met corona naar een ziekenhuisbed moest was op 12 juni.

Het aantal virusdeeltjes in het Ridderkerkse rioolwater vertoont geen stijgende lijn. In de laatste monsters werden helemaal geen virusdeeltjes meer aangetroffen. Dat was voor het eerst sinds met de controles van het rioolwater werd begonnen in september 2020. Gezien het aantal positieve besmettingen zal dat bij de volgende metingen wel weer anders zijn.