Meldpunt beëindigd

Inmiddels zijn de coronamaatregelen versoepeld, activiteiten en (vrijwilligers)diensten zijn gestart en wordt het normale leven weer opgepakt. Daarom heeft Facet Ridderkerk per 30 juni 2021 het Meldpunt Samen beëindigd.
Meldpunt Samen werd in april 2020 opgezet door Facet Ridderkerk als gevolg van de coronasituatie. Hulpvragen en vrijwillige hulpaanbieders werden door Facet gekoppeld aan elkaar. Dit jaar kwamen er weinig nieuwe vragen binnen. Men kreeg hulp uit het eigen netwerk en daarnaast hielpen de hulpaanbieders de bewoners in hun wijk vanuit de eerste of tweede golf.
Op 30 juni jl. is Meldpunt Samen gestopt. Ongeveer 60 helpers en partnerorganisaties zijn ingelicht en de wijk appgroepen zijn opgeheven. Betrokken hulpaanbieders worden benaderd over het mogelijke vervolg: op individuele basis verder gaan, stoppen of overname door het Maatjesproject van Facet. De meeste hulp werd geboden bij het doen van boodschappen en om een praatje te maken.