Foto:

Zestig jaar muzikant

De Ridderkerkse Christelijke muziekvereniging Harpe Davids heeft op 5 juli jl. tijdens de algemene ledenvergadering Gerrit Fierloos verrast en gehuldigd voor 60 jaren als muzikant. Op jonge leeftijd is hij begonnen met muziek maken, wat hij tot op de dag van vandaag nog met veel plezier doet. In deze 60 jaren heeft Gerrit gespeeld bij meerdere muziekverenigingen gekend. Sinds april 2016 is hij lid van Harpe Davids. Na een mooie toespraak van een medelid, kreeg Gerrit het speldje opgespeld door zijn vrouw. Daarna heeft hij het certificaat van de Zuid-Hollandse Bond van Muziekgezelschappen in ontvangst mogen nemen.

Gastlessen op Farelcollege

Door de coronatijd hebben de leerlingen van het Farelcollege dit jaar weinig activiteiten kunnen uitvoeren. Daarom organiseerde de Ridderkerkse school vorige week activiteitendagen gericht op loopbaan, kunst en sport en spel voor de derde klas van de basis- en beroepsgerichte leerweg.
Gelukkig kostte het weinig moeite om welwillende partners te krijgen voor het geven van een gastles. De leerlingen werden in groepen verdeeld en kregen twee korte workshops per dag. Een ondernemer van het bedrijf Quardin en barbier Damian kwamen een gastles geven. Medewerkers van Facet Ridderkerk gaven een workshop over de beroepen beveiliging en ouderenzorg. Daarnaast werd een les over duurzaamheid gegeven en de creatieve leerlingen hebben maskers beschilderd. De activiteitendagen werden afgesloten met sport- en spelactiviteiten verzorgd door Facet Ridderkerk. Het was zo een geslaagde driedaagse waarin de leerlingen hebben kennisgemaakt met verschillende beroepen en vaardigheden. Wellicht hebben de oriƫntaties geholpen bij de keuze voor een vervolgopleiding, die de leerlingen volgend jaar moeten maken.