Geslaagde muzikanten

Als onderdeel van hun muziekexamen gaven traden zes leerlingen van Muziekschool Ridderkerk op voor publiek in Ketel 2 in het Energiehuis in Dordrecht.
Bij dit examenconcert speelden de kandidaten solo, in een ensemble en met begeleiding. De Ridderkerkse zussen Elisa (fluit), Lois (hobo) en Hannah Hout (hoorn) stonden samen op het podium en slaagden voor hun C-diploma! Ook Leanne Abspoel (hobo) en Imke Rietdijk (klarinet) slaagden voor dit diploma. Emma van Oort slaagde voor het hoogst haalbare diploma, het D-diploma.

Examenroute
Van november tot februari volgen examenkandidaten theorielessen en doen theorie examen. Daarna spelen de kandidaten voor het A, B, C en D diploma op hun eigen instrument, voor een commissie van muziekdocenten. De kandidaten die C en D examens afleggen, treden daarnaast ook op voor publiek.
Isabella (fluit), Geraldine (viool), Sahiyena (viool), Elke (hoorn), Thirza (hoorn) en Floor (hoorn) behaalden het B-diploma.
Josephine (klarinet), Kim (fluit), Lieke (viool), Mats (piano), Quinten (piano), Yfke (trompet). Lucas (hoorn), Daniel (hoorn) en Suzan (hoorn) gingen naar huis met het A-diploma.

LEZERS SCHRIJVEN

Dood zwijgen?
Op 10 december kon u een ingezonden brief van mij lezen. Hierin staat dat ook de Ridderkerkse bibliotheek alle boeken met Zwarte Piet weg censureert. Dit terwijl er 1,15 miljoen euro aan Ridderkerks belastinggeld naar toe gaat. Dus heb ik aan alle gemeenteraadsfracties gevraagd of ze de subsidie willen verminderen. Deze vraag heb ik op 23 januari en 8 juni herhaald. Nu ik deze brief schrijf (12 juli) heb ik geen enkele inhoudelijke reactie ontvangen. Er wordt dus al zeven maanden(!) gezwegen. Hebben alle gemeenteraadsfracties soms onder tafel met elkaar afgesproken deze kwestie dood te zwijgen? Laat ik heel duidelijk zijn: ik zal niet zwijgen, en blijf opkomen voor dit Nederlandse kinderfeest als onderdeel van onze cultuur. Als u wil volgen wat er gebeurt, kunt u altijd kijken op: www.vk.com/marcelvink.

Marcel Vink