Op de toekomstige werkplek, v.ln.r. Wim en Aad Kleine van AKV met een trio van de Hypotheekshop: Demi van der Laak, Eveline Mengels en Arnold Sulkers Foto:

Samen sterker voor het beste advies

Na de zomervakantie vestigen Delta Makelaars, Hypotheekshop Ridderkerk en financieel adviesbureau AKV zich gezamenlijk in het voormalige ING-kantoor in het centrum van Ridderkerk. Het voormalige bankgebouw aan de Verlengde Kerkweg wordt hiervoor volledig verbouwd.
“We zullen er in september officieel beginnen, maar we hopen er al een paar weken eerder te kunnen werken” zegt Aad Kleine van AKV, dat het kantoor nu nog heeft aan de Ringdijk in Slikkerveer. Voor Delta Makelaars en de Hypotheekshop wordt het een verhuizing van de Verlengde Kerkweg 1 naar de Verlengde Kerkweg 7. Eveline Mengels van de Hypotheekshop Barendrecht kijkt uit naar de ruimere en zeker ook voor de klanten aantrekkelijkere huisvesting. “We zien dit ook als de terugkeer van de Hypotheekshop in Ridderkerk” vertelt ze: “Alweer vele jaren geleden was er in Ridderkerk een franchisenemer. Toen die stopte zijn ook alle klantgegevens verkocht. Vanuit Barendrecht zijn we dit gebied er vanaf 2017 bij gaan doen, maar een volledige kantoorbezetting hadden we hier niet. In het nieuwe pand zal dat wel het geval zijn.”

Aantrekkelijker
In de nieuwe setting zullen de klanten ontvangen worden in een open kantoorplein. Er zullen geen bordjes staan die verwijzen naar de deuren van de drie partijen die voor deze gezamenlijke huisvesting gekozen hebben. “Natuurlijk zijn er ruimtes om in alle vertrouwelijkheid over financiële zaken te kunnen spreken. Maar belangrijk vinden we ook dat het voor iedereen aantrekkelijk moet zijn om bij ons binnen te stappen. De donkere ramen van de bank zijn daarom al verdwenen. Men moet aan de buitenkant al zien dat men bij ons welkom is” benadrukt Eveline.

Samen sterker
Het lijkt tegenstrijdig dat drie partijen die in hypotheken doen op deze manier samenwerken. “Samen staan we voor een compleet adviescentrum voor woningen, hypotheken en verzekeringen. Het is de synergie die ons samen sterker maakt. We gaan elkaar ook zeker niet tegenwerken” stelt Aad Kleine, die met zijn kantoor voor zowel particuliere als zakelijke klanten adviseur is op het gebied van verzekeringen, hypotheken en onroerend goed: “We kunnen alle denkbare verzekeringen verzorgen en ook het midden- en kleinbedrijf van dienst zijn met advisering, financiële diensten en vastgoedbemiddeling. We zijn geen kantoor dat producten verkoopt, maar oplossingen biedt.”

Persoonlijk contact
Zowel Aad als Eveline benadrukt het belang van korte lijnen en persoonlijk contact. “Je kunt op internet veel zoeken en zelf een hypotheek afsluiten. De meeste mensen blijven toch hechten aan echt contact met een professional die onafhankelijk kan adviseren. De banken sluiten steeds meer kantoren, maar wij zien wel het belang van het kunnen ontvangen van klanten die voor de belangrijkste financiële beslissing van hun leven staan. En we hebben niet alleen een rol bij de koop van een woning. Ook bij een scheiding is goed advies over de financiële afwikkeling een belangrijk aspect.”

Voor meer informatie:

AKV Financiële Diensten, AKV Consultants, AKV Vastgoed: info@akv.nl, 0180-633354. Website: www.akv.nl.

Hypotheekshop Ridderkerk: ridderkerk1193@hypotheekshop.nl, 0180-708000. Website: www.hypotheekshop/vestigingen/ridderkerk/.

De verbouwing van het nieuwe pand is in volle gang