Een cheque voor de Lissette Vroege Stichting en Giro 777

Snuffelpand steunt twee projecten

RIDDERKERK - De Ridderkerkse Vrouwen voor Vrede kiezen deze maand weer voor twee projecten. Het Snuffelpand schenkt 1500 euro aan de Lisette Vroege Stichting voor hulp aan gehandicapte kansarme kinderen in India en Giro 777 ontvangt 500 euro voor hulp aan de slachtoffers van wateroverlast in Limburg.

De Lisette Vroege Stichting is in 1998 opgericht om het fysiotherapiecentrum van de Integrated Highschool te Narasaraopet in India financieel en met andere middelen te ondersteunen. Op deze school is rond 80% van de leerlingen verstandelijk en/of lichamelijk beperkt. Kinderen vanuit alle religieuze en culturele achtergrond zijn er welkom. Op dit moment wonen er 58 kinderen In het bijbehorende children’s home, waar ze voeding, onderwijs en ondersteuning krijgen

Giro 777 zorgt dat het ingezamelde geld wordt verdeeld over zowel de zwaar getroffen huishoudens van de ramp in Limburg als maatschappelijke initiatieven die schade hebben geleden.

Verkoop en inleveren
Ook de komende maand is het Snuffelpand bij het Dillenburgplein elke woensdag en zaterdag open van 11.00 en 15.00 uur. Bij de Meubelshowroom aan de P.C. Hoofstraat (tegenover de Dierenkliniek) is men alle woensdagen en de eerste zaterdag van de maand welkom. Er mag een beperkt aantal klanten per keer binnen zijn. Tijdens de openingsuren kunnen ook herbruikbare spullen ingeleverd worden.