Geen achteruitgang voor cliënten

(vervolg van voorpagina)
In de nieuwe opzet gaat het distributiecentrum van de Voedselbank Rotterdam de winkel van de FoodCompany mede beleveren. Al het papierwerk dat nu nog in Rotterdam wordt gedaan (o.m. het beoordelen van de aanvragen) gaat ook naar Ridderkerk.
Het is nog niet bekend wanneer gestopt wordt met de aanvoer van kratten naar het huidige uitgiftepunt in de voormalige huishoudschool. "Het moment van de overgang willen we kiezen in overleg met de vrijwilligers die nu voor de verdeling zorgen. We houden er niet abrupt mee op” stelt Rob Boswinkel. Beide partijen benadrukken dat de cliënten er onder geen beding op achteruit zullen gaan. Daarbij wordt de straks geboden keuzevrijheid als een groot voordeel gezien. "Belangrijk is dat de klanten van de Voedselbank niet over de gemeentegrens hoeven. Zonder deze samenwerking zouden ze op termijn naar een minima supermarkt in Rotterdam of de regio moeten ” stelt Miriam Renzen.
Ridderkerk heeft nu de primeur van eerste supermarkt van de Voedselbank in het buitengebied van Rotterdam.