Rijst voor de Voedselbank

Op zaterdag 7 augustus is de maandelijkse inzameling voor de Voedselbank van de Protestantse gemeente te Bolnes. Dit keer hoopt men in het bijzonder op het verkrijgen van rijst, visconserven, tomatensaus en zoet broodbeleg. De artikelen voor de Voedselbank kan men tussen 11.00 en 12.00 uur afgeven bij de kerk aan de Pretoriusstraat 56.

Zwerfvuil opruimen

Op zaterdag 7 augustus is de maandelijkse milieuochtend in Bolnes. Vrijwilligers gaan deze ochtend weer door de wijk voor het opruimen van zwerfvuil. Iedereen kan een handje komen helpen voor het schonen van de straat en plantsoenen. De vuilniszakken kunnen tussen 9.00 en 12.00 uur gevuld worden. Wie mee wil doen kan zich melden bij het “Bolwerk” van de Buurtpreventie Bolnes aan de De la Reijstraat. Na afloop wacht voor iedereen een hapje en een drankje.

Orgeldag in Kijfhoekkerk

De Stichting Behoud Kijfhoekkerk organiseert op zaterdag 7 augustus een Open Dag. Iedereen kan op deze dag het historische polderkerkje tussen Heerjansdam en Zwijndrecht bewonderen en genieten van orgelmuziek.
De Ridderkerkse organist Leo Kievit zal afwisselende muziekwerken van klassieke en moderne componisten en musici vertolken. Het Flentroporgel uit de zeventiger jaren van de polderkerk zal daarbij klinken als een kathedraal. Met in achtneming van de gestelde overheidsmaatregelen, staat voor de bezoekers een stoel klaar tussen 12.30 en 16.00 uur. Er is gelegenheid om zelf, koffie, thee, water of frisdrank te nemen, alsmede een flacon met handgel voor hygiëne. Een verwijzing naar beperkt toiletbezoek, giften en informatiemateriaal is aanwezig.