3x2 voorzitter Peter van Dijk met microfoon van Aad Hoogendijk
3x2 voorzitter Peter van Dijk met microfoon van Aad Hoogendijk Foto: Roelie 't Jong

RTV-Ridderkerk in spoor van jeugdwielertoer 3x2

RIDDERKERK - Ondanks dat er dit jaar opnieuw geen Jeugdwielertoer 3x2 kan worden georganiseerd verzorgt RTV-Ridderkerk toch weer een bijdrage voor TV- en Radio3x2.

Vanaf maandag 16 augustus, in de week dat oorspronkelijk de 50ste editie van 3x2 gepland was, fietst de lokale omroep met een klein maar bijzonder team de soms oudere routes, waarbij diverse herkenbare plaatsen belicht zullen worden.

Op deze tocht komt men 3x2- coryfeeën tegen, oude bekenden, en worden interessante locaties bezocht.. Hiervan worden radio- en TV opnames gemaakt. Iedere dag zal aan het einde van de middag een podcast met de bijdragen van die dag te horen zijn. De podcast is te vinden op de website: www.rtvridderkerk.nl. De radio opnames worden tevens in een speciale uitzending op Radio Ridderkerk gebracht op zaterdag 21 augustus van 14.00 tot 16.00 uur.

3x2 Journaal

De TV opnames zijn in een dagelijks kort 3x2 Journaal te zien zijn op TV Ridderkerk en YouTube. In het weekend van 21 en 22 augustus worden ze in uitgebreide vorm verder belicht. Dagelijks worden regelmatig bijdragen geleverd op de social media, website en app. Verder is er iedere dag een online quiz met een leuk prijzenpakket.

De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de ether op 105.7 FM en online via www.rtvridderkerk.nl.