Een minuut stilte voor Lydia Markus
Een minuut stilte voor Lydia Markus Foto:

Rijsoord naar finale van het Ridderkerk Toernooi

Rijsoord heeft zich ten koste van RVVH geplaatst voor de finale van het Ridderkerk Toernooi. De recordwinnaar van de Ridderkerkse wisselbokaal verloor dinsdagavond op het sportpark van Rijsoord met 2-0.
Voor de eerste balomwenteling was er een indrukwekkende minuut stilte voor de eerder dit jaar overleden Lydia Markus, die zich vele jaren verdienstelijk heeft gemaakt binnen vv Rijsoord en ook daarbuiten een band had met vele voetballers. Het was dinsdagavond druk aan de Vlasstraat, maar langs de lijn kon men even een speld horen vallen. In de wedstrijd kon RVVH geen vat krijgen op het feller spelende Rijsoord. De kort op de bal spelende Kraaien maakte het combineren voor de Ridderkerkers moeilijk, wat resulteerde in veel foute passes. Zelf kwam Rijsoord een paar keer goed door. In de 17e minuut scoorde Maily Lopez de 1-0 voor Rijsoord. Hij leek van buiten het strafschopgebied een ongevaarlijk schot af te leveren, maar zijn bal daalde met een vreemde curve achter de doelman. Beide ploegen kwamen verder tot weinig kansen. Ook in de tweede helft kon RVVH geen vuist maken. Met de inbreng van veel wisselspelers werd het er aanvallend niet beter op. In de slotfase profiteerde Rijsoord van slordig balverlies. Danilo Alkemade kreeg plots alle ruimte om over rechts op te rukken, waarna het voor Danny Haasdijk een koud kunstje was om de bal diagonaal binnen te schieten.