Inschrijven voor puzzeltocht

In onze aankondiging van de puzzeltocht van Echt voor Ridderkerk stond vorige week een verkeerde website verwijzing. Het inschrijfformulier is te vinden op: www.echtvoorridderkerk.nu (en niet op echtvoorridderkerk.nl).
Echt voor Ridderkerk organiseert de puzzeltocht op donderdag 26 augustus voor kinderen van 6 t/m 12 jaar. De kinderen worden in groepjes van vijf, onder begeleiding van een volwassene, op pad gestuurd in het Oosterpark. Onderweg lossen zij puzzels op en voeren diverse activiteiten uit. Hiermee verdienen zij punten, zowel individueel en als groep. Aan het eind worden dan diverse prijzen uitgereikt. Sowieso mag elk kind onderweg grabbelen in de grabbelton. De kinderen dienen fysiek in staat te zijn om in groepsverband een paar kilometer te kunnen wandelen in het park.
De gehele puzzeltocht zal circa 5 uur duren, met rustpauzes tussendoor. Voor de start wordt om 10.15 uur verzameld op het parkeerterrein bij de kinderboerderij/Pannenkoe.
Deelname aan is gratis. Elk kind ontvangt een lunchpakket, bestaande uit twee broodjes, drinken, stuk fruit en een snoepje. Aan het eind, bij de prijsuitreiking, krijgen de kinderen naast drinken ook allemaal nog een ijsje! Er kunnen maximaal 60 kinderen meedoen.

Internationale samenkomst

Op zondag 15 augustus is er in de Boezemkerk in Bolnes een internationale samenkomst die zich hiermee richt op anderstaligen. Spreker is Alex v.d. Plas die Lucas 5 vers 1 t/m 11 als vertrekpunt heeft genomen voor het thema "Wonderbare visvangstā€
De internationale samen komsten zijn een initiatief van verschillende samenwerkende kerken in Ridderkerk, er zijn vertalingen in Engels, Arabisch en Farsi. De samenkomst begint om 16.00 uur. Inschrijven bij binnenkomst van het kerkgebouw aan de Pretoriusstraat 2. De voorschriften omtrent corona worden in acht genomen. Online luisteren kan via: www.boezemkerk.nl.
Voor meer informatie: werkgroepvluchtelingen@outlook.com. Wie de organisatie van de samenkomsten wil ondersteunen kan een gift overmaken op banknummer NL77RABO 0340 3907 78 t.n.v. Diaconie Herv. Gemeente Ridderkerk.