Priklokatie bouwt af

De GGD prikt niet meer dagelijks in sporthal De Wissel. De Ridderkerkse priklocatie is nu drie of vier dagen per week open.
De GGD schaalt langzaam af omdat het aantal prikafspraken afneemt. Tot voorkort werd er zeven dagen per week in De Wissel geprikt. Afgelopen maandag werden enkele mensen verrast door een dichte deur. “De afspraken worden gemaakt voor de dagen dat we open zijn. Op dagen dat we dicht zijn zouden er geen afspraken gepland moeten staan. Het kan incidenteel mis gaan, bijvoorbeeld omdat ze via het landelijke callcenter iemand op een dag inplannen dat we gesloten zijn” licht een woordvoerder toe. Elke dag dat de locatie in Ridderkerk open is wordt gecheckt of er toevallig mensen zijn ingepland op dagen dat er niet geprikt wordt. Die mensen worden dan nagebeld, tot we ze gesproken hebben om de afspraak te verplaatsen. Als dat niet lukt sturen we een SMS-je. Ook plaatsen we een bericht bij de ingang van onze locatie. Mensen mogen de eerstvolgende dag dat we open zijn langskomen voor de prik of we maken een nieuwe afspraak. We krijgen eigenlijk nauwelijks signalen dat dit niet goed gaat” aldus de GGD-voorlichter. De priklocatie in Ridderkerk zal naar verwachting nog een kleine maand in bedrijf zijn. Verwacht wordt dat medio september de locatie niet meer nodig zal zijn.

Kinderboeken in Trefpunt

Kinderen uit Ridderkerk-Oost kunnen boeken lenen van Trefpunt Oost. Het wijkcentrum aan de De Genestetstraat 2 heeft hiervoor veel kinderboeken beschikbaar. Kinderen mogen ze ook ter plekke lezen. Men kan er dan ook van drinken en eten bij kopen. Het Trefpunt is maandag t/m vrijdag open van 9.00 tot 15.00 uur.