Cursus voor werven en behoud van vrijwilligers

Woensdag 8 september organiseert Facet Vrijwilligerssteunpunt van 19.00 tot 21.00 uur de cursus ‘Werven en behoud van vrijwilligers’ in Wijkcentrum West aan de Boksdoornstraat 80. Bestuursleden van vrijwilligersorganisaties en professionals die met vrijwilligers werken kunnen zich voor de cursus aanmelden. Deelname is gratis.
Veel (vrijwilligers)organisaties in Ridderkerk hebben moeite met het vinden van geschikte, capabele en vooral jonge vrijwilligers. Zijn zij niet te vinden. Of zijn ze er wel, maar weten we niet waar we ze kunnen vinden?
De cursus wordt verzorgd door een deskundige van de Sesamacademie en zal deelnemers op het gebied van werving en behoud van vrijwilligers bruikbare tips meegeven en ingaan op vragen als ‘Hoe en waar vinden we de vrijwilligers die wij nodig hebben?’, ‘Hoe boeien, binden en behouden we deze vrijwilligers?’ en ‘Hoe breed is ons netwerk?’. Ook worden vragen van deelnemers beantwoord.
Aanmelden kan tot 1 september via inschrijven.vsp@facetridderkerk.nl of 0180-430440.
Voor meer informatie kan iedereen contact opnemen met Suat Tas van Facet Vrijwilligerssteunpunt via 0180 – 430 440 of vrijwilligerssteunpunt@facetridderkerk.nl.

Festival voor peuters en kleuters

BARENDRECHT - Op vrijdag 27 augustus is er een mini-festival op Natuurgoed Ziedewij. Kinderen vanaf drie jaar kunnen deze dag genieten van de voorstelling "Wensappel”, met houten instrumenten spelen en op het Kabouterpad op zoek naar kabouters.
"Wensappel” is een interactieve voorstelling met antieke marionetten, die wordt opgevoerd om 10.00, 12.00 en 14.00 uur. De kennismaking met originele houten instrumenten is onder leiding van Bert van Bommel van Tutti Timbri. Of ook de kabouters zich laten zien is niet te voorspellen. Dit mini-festival is een samenwerking tussen theater Het Kruispunt en Natuurgoed Ziedewij. Er kunnen maximaal 50 bezoekers toegelaten worden op het terrein. Kaarten kosten € 5. Voor meer informatie: www.theaterhetkruispunt.nl/zomerprogrammering.