Stoelen mee naar Soreo

Het orkest van Soreo speelt op vrijdag 20 augustus in het centrum van Ridderkerk. Dit is alweer het zesde zomeravondconcert in de reeks van tien, die dit jaar georganiseerd wordt door de Stichting Evenementen Ridderkerk.
Wie dit concert zittend wil mee beleven wordt verzocht om een eigen klapstoeltje mee te nemen. De meeste van de nu beschikbare stoelen zijn nodig voor de orkestleden. “We hebben nog niet alle stoelen tot onze beschikking. Ze staan gedeeltelijk opgeslagen op een plek waar we op dit moment niet bij kunnen vanwege een tijdelijke sluiting” aldus de organiserende SER-werkgroep. Het optreden van Soreo begint om 19.30 uur onder de ‘tent’ van winkelcentrum Ridderhof op het Sint Jorisplein.

Open Dag van Muziekschool

Op zaterdag 28 augustus is het Open Dag bij Muziekschool Ridderkerk in Het Plein (Koningsplein 3). Van 11.00 tot 14.00 uur is er een gratis programma met workshops muziek en dans voor kinderen van 0 t/m 12 jaar. Op deze dag mogen kinderen alles gratis uitproberen, zodat ze daarna kunnen kiezen welke cursus ze willen volgen dit seizoen. De cursussen starten in de week van maandag 13 september in Het Plein. Voor meer informatie: www.muziekschoolridderkerk.nl.

Welkom bij bridgeclub

De Ridderkerkse bridgeclub B.I.O.P. (Bridge Is Ons Plezier) start op donderdag 2 september met het nieuwe seizoen. Er wordt wekelijks van 13.30 tot ca. 17.00 uur gespeeld in het zalencomplex van de Gereformeerde Gemeente aan de Pretoriastraat 56. Nieuwe leden, zowel individueel of als paar, zijn van harte welkom. Voor wie geen bridgepartner heeft probeert de club te koppelen. Belangstellenden kunnen voor meer informatie contact opnemen met Ria van Gink: 0180-419462.