Leefbaar tekende brandbrief

Vorige week deden we in De Combinatie melding van de brandbrief die zes lokale partijen uit het Rijnmondgebied gestuurd hebben naar minister Grapperhuis n.a.v. van het recente vuurwapen- en messengeweld. In dat bericht stond ten onrechte dat de brief mede is ondertekend door Echt voor Ridderkerk. Daar had Leefbaar Ridderkerk moeten staan.
Ook Leefbaar Rotterdam, Leefbaar Capelle, Leefbaar Krimpen, Leefbaar 3B Langsingerland en Echt voor Barendrecht vragen in de brief om directe actie van de minister. De lokale partijen willen een verbod op verkoop van messen aan jongeren en preventief fouilleren mogelijk maken. Naar aanleiding van de steekpartij eind juli op de Mr. Kesperweg en signalen van bedreigingen heeft Leefbaar Ridderkerk schriftelijke vragen gesteld aan het college. Fractievoorzitter Karin Kayadoe wil weten welke acties ondernomen worden om de inwoners te laten merken dat de problematiek serieus genomen wordt. Ook is gevraagd of het college voornemens is om wederom preventief fouilleergebieden aan te wijzen.