Donckse Fair afgelast

De Donckse Fair, die op zaterdag 28 augustus zou worden gehouden, is afgelast. Dit is het gevolg van de nieuwste coronawetgeving en de daaraan gestelde eisen door de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond. Het evenement staat nu op de agenda voor 27 augustus 2022.
De organisatoren vinden het ontzettend jammer dat de Donckse Fair niet kan doorgaan. “We hebben er alles aan gedaan om te voldoen aan de nieuwste regelgeving rondom corona. Maar door de eisen die de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond stelt moeten we teveel van de kwaliteit en de beleving die we aan onze bezoekers willen bieden, inleveren. Daarom hebben we besloten ons programma een jaar op te schuiven.” Het streven is om alle programmagedeelten, zoals de warenmarkt, exposities, workshops, de Ridders & Prinsessenparade en rondleidingen weer te programmeren. Dat geldt ook voor Fred Sissing en de kunstexperts die kunst en kitsch zouden komen beoordelen: "Dit mede dankzij de medewerking van de gemeente Ridderkerk."

Iedereen die al een ticket had aangeschaft om het evenement te kunnen bezoeken ontvangt het geld zo snel mogelijk terug op zijn rekening. “Daar hoeft niemand zich zorgen om te maken” belooft Anja de Geus, hoofd van de organisatie. “We hebben een paar dagen nodig om dit goed te organiseren.”. Het organisatieteam van Het Huys ten Donck hoopt dat de bezoekers volgend jaar alsnog in groten getalen de Donckse Fair komen bezoeken. “Wij kijken er nu al enorm naar uit!”

Workshop over eenzaamheid

Donderdag 7 oktober, in de Week van tegen Eenzaamheid, organiseert Facet Ridderkerk van 14.00 tot 16.00 uur een workshop over eenzaamheid in De Klinker aan de Van Riebeekstraat 3 in Bolnes. De bijeenkomst wordt geleid door ouderenadviseurs Frances Kroeze en Henny de Wilt. Deelname is gratis. Wie deelneemt aan deze middag maakt kennis met de verschillende vormen van eenzaamheid en krijgt handvatten voor het bespreekbaar maken van eenzaamheid. Belangstellenden kunnen zich opgeven bij de receptie van Facet via 0180-432350. In verband met corona is er een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.