Raymond van der Staay gaat met een jonge selectie aan de slag
Raymond van der Staay gaat met een jonge selectie aan de slag Foto:

Handbalsters mogen weer binnen de lijnen

De dames van Drechtsteden, een combinatie van Conventus en Saturnus’72, zijn deze maand de voorbereiding op het nieuwe seizoen begonnen. Bij de vrouwen van de handbalcombinatie staat Raymond van der Staay voor de selectie. Hij begon vorig seizoen aan een nieuwe uitdaging. De 55-jarige brigadier bij de politie Rotterdam Rijnmond stond in het begin van zijn carrière in de topsport selectie van Saturnus’72. De toenmalige Ridderkerker maakte rond 1989/1996 deel uit van de twee teams die uitkwamen in de op één na hoogste divisie van het handbalverbond. De Zwijndrechtenaar geeft al 15 jaar training op diverse niveaus bij Conventus. Dit jaar zal van der Staay opnieuw aan het werk gaan met een selectie, die mutaties kent ten opzichte van vorig jaar. Hij staat dan ook voor een uitdaging om van de jonge selectie een eenheid te maken, die in de tweede klas van de zaalcompetitie bovenin kan meedraaien. Voorlopig staat een oefenperiode van twee maanden op het programma voordat de zaalcompetitie eind oktober start. Hiervoor gebruikt de Zwijndrechtse trainer ook de veldcompetitie die zondag al start met een thuiswedstrijd in Zwijndrecht tegen EHC uit Leidschendam. In tegenstelling tot de altijd in Ridderkerk spelende heren van Drechtsteden hebben de dames hun thuiswedstrijden afwisselend in Zwijndrecht en Ridderkerk. Het beginsignaal van de eerste wedstrijd is om 12.45 uur.