Minifair met soepverkoop

Op zaterdag 11 september houdt Stichting Draagt Elkanders Lasten in Ridderkerk een minifair met onder andere verkoop van “tweede kans artikelen” (brocante), tweede kans boeken, Moldavische wijn en honing en houten speelgoed, enz. Ook zijn broodjes met verse hamburgers te verkrijgen. Verder kan men vers gemaakte soep afhalen, gemaakt door de koks van Riederborgh. De soep kan men vooraf bestellen via: soepactiesdel@outlook.com of via 0180-412698. De soep wordt verkocht in emmers van een liter voor € 5 per stuk en men heeft de keuze uit Chinese kippensoep of tomatensoep. De opbrengst komt geheel ten goede aan de hulp in Roemenië en Moldavië en gaat naar de meest kansarmen die het in deze corona tijd nog extra moeite hebben om in hun levensonderhoud te voorzien.

Messengers starten weer

Na een (corona)pauze van maar liefst 1,5 jaar gaan The Messengers weer zingen. De leden van het Ridderkerkse koor kunnen eigenlijk niet wachten, maar moeten nog een paar weken geduld hebben omdat de dirigente met vakantie is. De repetities starten daarom op woensdag 22 september in de bovenzaal van De Kern aan de Stadhouderslaan 29 in Slikkerveer. De coronavoorschriften, zoals de anderhalve meter maatregel, worden hier in acht genomen. The Messengers hopen bij deze herstart op versterkingen: "Er zullen vast wel mensen zijn die na zo'n lange periode van "gedwongen thuiszitten" weer eens zin hebben in elke week een gezellige avond. Want gezellig is het bij ons koor!”
Het is mogelijk om vrijblijvend een paar avonden mee te doen. De repetities zijn wekelijks van 20.00 tot 22.00 uur. Ook wie een instrument kan bespelen mag zich bij het koor melden. Bijzonder welkom is iemand die de groep kan begeleiden op piano/keyboard. Voor meer informatie kan men contact opnemen met Joke v.d. Bogerd: 06 1726 6740