Op zaterdag geen bus naar Dordt

(vervolg van voorpagina) Lijn 143 wordt een spitslijn tussen Ridderkerk en Zuidplein met in de spitsuren een halfuurfrequentie in beide richtingen. De verbinding tussen Ridderkerk en Dordrecht zal voortgezet worden door buslijn 145 (wordt het nieuwe nummer van buslijn 245), die richting Dordt dezelfde route blijft rijden.
Overdag is dat om het uur en tijdens de spits twee keer per uur. ’s Avonds rijden deze bussen tussen Kralingse Zoom en Dordrecht niet. Ook op zaterdag zal men niet meer rechtstreeks naar de Drechtstad kunnen. De verbinding op zondag was al eerder uit de dienstregeling geschrapt.

Over Burg. de  Zeeuwstraat
De bussen van lijn 145 zullen het centrum van Ridderkerk niet aandoen. Er wordt in beide richtingen langs het centrum gereden over de Burg. de Zeeuwstraat. Met nu een eigen lus (met één richting!) door Drievliet/’t Zand blijven de bussen van 146 dezelfde route rijden. Overdag met een frequentie van een kwartier en ’s avonds om het halfuur. De koppeling met lijn 144 in Drievliet/’t Zand vervalt.

Minder naar Koningsplein
Met alle veranderingen zullen minder bussen het Koningsplein aandoen. De centrumhaltes blijven voor de lijnen 143 en 144. Daarnaast zullen de buurtbussen 608 en 609 en lijn 21 van Qbuzz het centrum bedienen.
Een overzicht van de belangrijkste wijzigingen kan worden gedownload van de website van de RET: www.ret.nl.

Infomarkt over langer thuis wonen

Vrijdagmiddag 3 september organiseert Aafje in de tuin van Reyerheem in Ridderkerk-Drievliet een informatiemarkt met als thema "Langer thuis wonen.
Met kan deze middag diverse hulpverleners van Aafje ontmoeten die betrokken zijn bij de zorg nu of zorg die in de toekomst nodig kan zijn. Samen kunnen zij belangstellenden informatie geven om zo lang mogelijk thuis te kunnen blijven wonen. Aafje kan hierbij van dienst zijn met onder meer dagvoorziening, wijkverpleegkundige, zorg thuis en huishoudelijke ondersteuning. Daarnaast zijn er gemaksdiensten en activiteiten voor ontmoeting en ontspanning (ook voor mantelzorgers).
De informatiemarkt in de tuin achter Torenmolen 1 is van 14.00 tot 16.00 uur.