Bij een Alpha-cursus kunnen veel vragen worden gesteld
Bij een Alpha-cursus kunnen veel vragen worden gesteld Foto:

Kennismaking voor Alpha-cursus in Bolnes

Op maandag 27 september zal er in de zaal van de Boezemkerk aan de Pretoriusstraat 2 te Ridderkerk-Bolnes een informatieavond gehouden worden over de Alpha-cursus. Een gezellige avond in ontspannen sfeer waarbij de opzet van cursus wordt uitgelegd. Ook kan er kennis gemaakt worden met de andere deelnemers en met de leiding. Zo kun de belangstellenden aan het einde van de avond een goede afweging maken om de cursus te gaan volgen of juist niet. De avond is dus geheel vrijblijvend.

Wat is Alpha?
Wat is Alpha? Wat is het doel van mijn leven? Wat moet ik met het christelijk geloof? Allemaal vragen die je kan stellen op Alpha! Tijdens tien interactieve en gezellige bijeenkomsten ontdek je wat het christelijk geloof inhoudt. Ontmoeten, vragen en ontdekken – dat doe je op Alpha! Stel al je vragen en praat met andere deelnemers door over interessante onderwerpen. Je ontdekt altijd iets nieuws. Je ontmoet leuke, nieuwe mensen. En het is helemaal gratis. In Nederland hebben ruim 300.000 mensen een Alpha gevolgd. Wie je ook bent, wat je ook gelooft, je bent van harte welkom op de Alpha-cursus!

Met maaltijd
Hoe werkt het? Elke Alpha begint om 19.00 uur met een lekkere maaltijd. Hét moment om elkaar op een ontspannen manier goed te leren kennen. Na de maaltijd luister je naar een kort, inspirerend verhaal over een van de onderwerpen. Daarna is er alle ruimte om je vragen en gedachten te delen in kleine groepen. De avonden eindigen uiterlijk om 21.30 uur. Naast de tien Alpha-bijeenkomsten is er een zogenaamd Alpha-weekend (vrijdagavond en zaterdagochtend).
Voor meer informatie zijn belangstellenden van harte welkom op de infoavond van 27 september. De koffie staat klaar vanaf 19.30 uur en de avond begint om 20.00 uur. Om aan te melden of voor meer informatie: mail naar info@ankervanbolnes.nl of bel naar 06-30496731.

Wijkvereniging Drievliet ’t Zand hervat activiteiten in wijkcentrum De Fuik

Wijkvereniging Drievliet 't Zand zal in september weer starten met tal van activiteiten in wijkcentrum De Fuik. Na maanden waarin de vereniging weinig kon wordt een groot deel van de activiteiten weer opgepakt. Dat zijn op maandag de seniorenmiddag en maandagavond de repetities van De Noordzangers. Op dinsdagmiddag zijn de "Dansvrienden Ridderkerk" en 's avonds danslessen voor starters en gevorderden. Op woensdag is er weer ruimte voor onder meer seniorengym en yoga. De donderdag wordt weer voor schaken overdag, schilderen met acrylverf en avonden met bingo of klaverjassen. Op vrijdag is er bridge line dance en schilderen met acrylverf. Hervat wordt ook het streetdance voor kinderen op zaterdagochtend streetdance voor kinderen, zondagochtend Dance Fit op de zondagmorgen.