Proberen te blazen voor een zuiver geluid
Proberen te blazen voor een zuiver geluid Foto:

Instrument kiezen op Muziekschool

Afgelopen zaterdag was de jaarlijkse Open Dag van de Muziekschool Ridderkerk. Ouders konden op deze dag met hun peuters en kleuters een lesje voor de allerkleinsten meemaken. Oudere kinderen hadden de kans om instrumenten uit te proberen.
 Van docenten konden ze daarbij informatie krijgen over de lesprogramma's. De Ridderkerkse muziekschool heeft een gevarieerd aanbod voor jong en oud. Men kan individueel lessen volgen met een instrument naar keuze en/of meedoen met groepslessen. Er worden ook popbandjes gevormd. De allerkleinsten kunnen samen met hun (groot)ouders cursussen volgen. Met ingang van 15 september is er bijvoorbeeld Peuter- en Kleuterdans, waarbij de kinderen spelenderwijs leren bewegen op muziek. Ook de andere lessen starten in de week van maandag 13 september. Kinderen die nog niet weten welk instrument ze willen leren bespelen kunnen inschrijven voor de cursus "Kies een instrument”, waarbij in 15 lessen verschillende muziekinstrumenten voorbij komen. Alle lessen vinden plaats in de lokalen van Het Plein aan het Koningsplein 3.
Het complete overzicht van de lesmogelijkheden is te vinden met de ‘cursusvinder' op: www.muziekschoolridder
kerk.nl.