Jubileum voor zwerfvuilactie

Op zaterdag 4 september wordt er zwerfvuil in Bolnes opgeruimd door vrijwilligers. Het opruimen van de rommel van een ander wordt al vijf jaar maandelijks in de wijk gedaan. Ter gelegenheid van dit jubileum komt milieuwethouder Marten Japenga een taart aansnijden. Het opruimen van de troep op straat wordt weer gedaan van 9.00 tot 12.00 uur. Na afloop wordt iedereen beloond met een hapje en een drankje. Wie mee wil helpen kan zich zaterdagmorgen melden in het “Bolwerk” van Buurtpreventie Bolnes aan de De la Reijstraat.

Collecteren voor KWF

Op maandag 6 september start in Ridderkerk de collecteweek van KWF Kankerbestrijding. Voor verschillende delen/straten in de gemeente hoopt de organisatie op nieuwe collectanten. Voor de wijken Ridderkerk-West 2 en Drievliet 2 worden nog steeds wijkhoofden gezocht. Wie als collectant of wijkhoofd wil bijdragen aan de collecte kan zich aanmelden via: KWFRidderkerk@gmail.com..

Artikelen voor Voedselbank

De Protestantse Gemeente te Bolnes zamelt op zaterdag 4 september producten in voor de Voedselbank Ridderkerk. Vooral rijst, pasta en verzorgingsproducten zijn welkom. Inleveren kan tussen 11.00 en 12.00 uur bij de kerk aan de Pretoriusstraat 56.

Coronacijfers weer omhoog

Na vijf weken met (lichte) daling van de coronabesmettingen onder inwoners van Ridderkerk was er afgelopen week weer een stijging van het aantal positieve tests. De laatste zeven dagen is bij 54 Ridderkerkers corona vastgesteld. Deze weekscore is 15 gevallen hoger dan voorgaande week. Twee Ridderkerkers zijn deze week met corona in een ziekenhuis opgenomen.