Achttien leden van Rekreatoer reden over Belgische wegen
Achttien leden van Rekreatoer reden over Belgische wegen Foto:

Fietskilometers maken vanuit Bergen op Zoom

Achttien leden van de Ridderkerkse fietstoerclub Rekreatoer hadden afgelopen zaterdag een andere uitvalsbasis voor een mooie fietstocht. Vanaf de vaste vertrekplaats bij ‘Het Stekkie' aan de Oosterparkweg werd vrijdagmorgen met een toeristische route gefietst naar een hotel bij Bergen op Zoom. De locatie bood na een overnachting de kans om ook eens op Belgische wegen te fietsen. "Met de kilometers die we met onze tochten vanuit Ridderkerk maken komen we niet zo zuidelijk. Na een koffiestop bij voorbeeld Seppe moeten we al weer snel huiswaarts. Nu konden we een keer zo'n 60 km verderop opstappen. Prachtig ook om zo te vieren dat we weer mogen fietsen. Het waren drie mooie dagen!” zegt voorzitter Guus Michilsen. De fietsers genoten onder meer van de Kalmthoutse Heide. Groep 1 kwam met drie ritten op een totaal van 390 km, mede door een extra lus in België. De rijders van de tweede groep hadden ruim 300 km op de teller. Onderweg wisten de fietsers ook nog een paard uit een sloot te redden. Na de tweede overnachting werd zondagmorgen via Zeeland koers gezet richting Ridderkerk. Nieuwe leden zijn van harte welkom bij de Rekreatoer. Afwisselend op zaterdag en zondag zijn er weekend clubritten. Ook op dinsdag- en donderdagavond kan men met een groepje kilometers maken. Op de woensdag zijn er trainingsavonden. Alle informatie over de fietstoerclub is te vinden op: www.rekreatoer.nl.