Vrije inloop in Singelkerk

In het kader van de monumentendagen staan op zaterdag 11 september de deuren open van de Singelkerk in Ridderkerk. Tussen 11.00 en 16.00 uur is er vrije inloop voor het bekijken van de oude dorpskerk uit de zestiende eeuw. Binnen moet men wel de coronaregels in acht nemen. Wie wil kan er rustig bij gaan zitten om interieur te bewonderen. Men kan daarbij genieten van orgelmuziek.
's Avonds zal er ook een orgelbespeling zijn. Om 20.00 uur begint Jan Peter Teeuw aan het slotconcert van de achtste Ridderkerkse Orgeldag. (meer hierover is te lezen op pagina 39.)

Minifair aan de Lagendijk

Op zaterdag 11 september houdt Stichting Draagt Elkanders Lasten in Ridderkerk een minifair met onder andere verkoop van “tweede kans artikelen” (brocante), tweedehands boeken, Moldavische wijn, honing en houten speelgoed. Ook een broodje verse gemaakte hamburger is te verkrijgen. Verder is er heerlijke tomaten en Chinese kippensoep te koop. De soep wordt verkocht in emmertjes van 1 liter voor € 5,- per stuk. De fair is van 10.00 tot 15.00 uur aan de Lagendijk 78. Men kan alleen contant betalen. De opbrengst komt geheel ten goede aan de hulp in Roemenië en Moldavië.

Kraam voor MS vrij leven

Op de rommelmarkt van de Stichting Wijkactiviteiten Slikkerveer staat op zaterdag 11 september ook een kraam voor de stichting MS vrij leven. De oprichters van deze stichting willen een stamceltransplantatie mogelijk maken voor twee familieleden. Daar is 120.000 euro voor nodig. Voor de verkoop is veel ‘rommel' verzameld. Daarnaast worden er loten verkocht. De rommelmarkt op de Reijerweg is van 10.00 tot 16.00 uur.