LEZERS SCHRIJVEN

Censuurgeld
Op 10 december kon u een ingezonden brief van mij lezen. Hierin staat dat ook de Ridderkerkse bibliotheek alle boeken met Zwarte Piet weg censureert. Dit terwijl er in dat jaar ruim een miljoen euro aan Ridderkerks belastinggeld naar toe was gegaan. Dus heb ik aan alle gemeenteraadsfracties gevraagd of ze de subsidie willen verminderen.
Deze vraag heb ik op 23 januari en 8 juni herhaald. Op 15 juli kon u in deze krant weer een ingezonden van mij hierover lezen. Nu ik deze brief schrijf (3 september) heb ik nog steeds geen enkele inhoudelijke reactie ontvangen.
Wel is er wat gebeurd. Er is namelijk voor het jaar 2021 weer ruim een miljoen aan Ridderkerks belastinggeld naar deze censurerende bibliotheek toe gegaan. (Zie De Blauwkai van 2 september, blz. 4.) Er wordt dus weer geld uit uw portemonnee getrokken om dit kinderfeest en onze Nederlandse cultuur steeds verder de vernieling in te helpen.
Laat ik heel duidelijk zijn: ik zal niet zwijgen, en blijf opkomen voor dit Nederlandse kinderfeest als onderdeel van onze cultuur. Als u wil volgen wat er gebeurt, kunt u altijd kijken op: www.vk.com/marcelvink.

Marcel Vink