Achter de barbecue moest flink gewerkt worden
Achter de barbecue moest flink gewerkt worden Foto:

BBQ met eigen stoelen

Afgelopen zaterdag vond er in de gemeenschappelijk tuin van één van de flats aan het Kloosplantsoen in Ridderkerk-Oost een uitgebreide BBQ plaats. Op de BBQ van slagerij Bartens werden de sappige hamburgers en sateetjes gekeerd en meer dan de helft van de flatbewoners kwam tezamen om eens gezellig bij te kletsen en ook wat uitgebreider kennis te maken met een aantal nieuwe buren. Gelukkig hadden de weergoden een beste bui en kon er in een aangename temperatuur van al het lekkers genoten worden. Het samenzijn was mede mogelijk dankzij demeente Ridderkerk die budget biedt voor burgerinitiatieven die de saamhorigheid in de wijken vergroten. In dit geval ondersteund door het Wijkideeteam van Ridderkerk Oost. Door de gulle gift kon de Tuktuk met schepijsjes ook nog als toetjesverrassing de tuin binnenrijden.
Het motto van het wijkideeteam is `Van de wijk, voor de wijk en door de wijk ´waar deze activiteit prima op aansloot. Natuurlijk moest er aan de huidige coronaregels voldaan worden en had iedereen zijn eigen stoeltje mee voor een vaste zitplaats. De foto´s geven een impressie van de sfeer die zo goed was dat werd besloten volgend jaar weer een feestelijke dag te organiseren.