Marvin Silva scoort één van zijn vier treffers
Marvin Silva scoort één van zijn vier treffers Foto:

KCR geeft visitekaartje af

KCR is de competitie uitstekend begonnen met een 22-11 overwinning in de uitwedstrijd tegen Rust Roest. In Eindhoven kreeg de thuisploeg alle hoeken van het veld te zien en vormde op geen enkel moment een bedreiging voor de Ridderkerkse ploeg.
Al na acht minuten leidden KCR met 4-0. Daarna werd er lange tijd van vak gewisseld met een marge van vier doelpunten, waardoor de thuisploeg wellicht het gevoel had nog terug te kunnen komen in de wedstrijd. Bij de stand van 3-8 waren het Gabie Hietbrink en Remon de Vos die het verschil uitbouwden tot zes treffers. Daarmee was de wedstrijd in feite gespeeld. Een vroege wissel bij de thuisploeg kon daarbij het tij niet keren. Bij een stand van 5-12 zochten beide ploegen de kleedkamer op. In het tweede bedrijf was het vooral eenrichtingsverkeer. Aanvoerder Remon de Vos dreef daarbij zijn tegenstander tot wanhoop door in vier minuten tijd driemaal te scoren. De Vos (goed voor acht treffers) toonde zich na afloop overigens niet helemaal tevreden. ”Elf tegendoelpunten tegen deze tegenstander is eigenlijk te veel” zo analyseerde hij.
In de slotfase kregen Remon de Vos en Mark van der Schelling een applaus wissel, zodat de bij KCR teruggekeerde Griekse international Panagos Iliadis zijn rentree kon maken bij KCR. Ook het aanstormend talent Floris-Jan Bos mocht zijn opwachting in de Ridderkerkse hoofdmacht maken. Coach Patrick den Hertog lijkt zo te beschikken over zes heren die allen als volwaardig eerste speler gezien kunnen worden, ogenschijnlijk een luxeprobleem. Zaterdag ontvangt KCR het Utrechtse Synergo dat de eerste wedstrijd ook met grote cijfers wist te winnen.