Ook wethouder Marco Oosterwijk kwam kennismaken met "De Overburen"
Ook wethouder Marco Oosterwijk kwam kennismaken met "De Overburen" Foto:

Kennismaking met "De Overburen"

De Protestants Christelijke Stichting IJsselmonde-Oost heeft een nieuwe naam. Vorige week werd op de nieuwe locatie aan de Frans Halsstraat in Ridderkerk de naam "De Overburen” onthuld. De naamswijziging is een langgekoesterde wens naar een naam die beter past bij het uitgebreide dienstenaanbod. IJsselmonde-Oost werd in 1967 opgericht. "De Bun”, destijds opgezet als gezinsvervangend huis, was de eerste locatie in Ridderkerk. Daarna kwamen er op meerdere plekken in Barendecht en Ridderkerk groepshuizen en woningen voor begeleid wonen. De nieuwe troef is het complex aan de Frans Halsstraat met 30 studio's voor cliënten, gecombineerd met een ruimte voor verschillende vormen van dagbesteding en werken op de begane grond. Volgens bestuurder Jacko de Raad was he tijd voor een nieuwe naam. "We bestaan nu ruim 53 jaar. In die tijd hebben we de maatschappij een stuk ingewikkelder zien worden en vallen steeds meer mensen buiten de boot. Maar we hebben elkaar juist nu nodig om elkaar te steunen. Net zoals buren dat voor elkaar doen. Want iedereen is wel eens kwetsbaar. Daarom heten we voortaan Stichting De Overburen” licht De Raad toe. De komende weken verdwijnt de oude naam stapsgewijs en zal de nieuwe naam op steeds meer plekken verschijnen.