Bouwen voor kwetsbaren

De gemeente Ridderkerk wil medewerking verlenen aan een plan voor huisvesting van kwetsbare mensen aan de Prunuslaan. Er ligt een principeplan voor de bouw van 26 sociale huurwoningen en 36 units voor vier woongroepen voor mensen met een lichte of matige verstandelijke beperking.
Volgens de indieners van het plan komen alle toekomstige bewoners van de woongroepen uit Ridderkerk en directe omgeving. Al jaren is een groep ouders/familie op zoek naar een plek in Ridderkerk waar hun kind of familielid met een verstandelijke beperking kan wonen: “Zij hebben zowel behoefte aan individuele woonruimte als aan begeleiding, zowel individuele als groepsbegeleiding. De nadruk ligt op het bieden van structuur en ondersteuning in het dagelijks leven.”
Het plan past binnen het nu geldende bestemmingsplan. Vanavond (donderdag 16 september) is er een informatievond voor omwonenden.

Nieuwe plek voor Share

Het Ridderkerkse Gospelkoor Share heeft de wekelijkse repetities hervat. De afgelopen tijd zongen de koorleden alleen via een computer programma (Jamulus) of ergens op een parkeerplaats, met ruime afstand van elkaar. Nu wordt er iedere donderdagavond geoefend in het gebouw van Harpe Davids, dat als nieuwe locatie voor de repetities gevonden is. Iedereen vanaf 16 jaar die van zingen houdt is van harte welkom voor een kennismaking. De repetities in het gebouw aan de Kerkweg 80 zijn van 20.00 tot 22.00 uur. Er wordt rekening gehouden met alle geldende coronaregels.